Online Accountability

De dienst zelf

Online Accountability richt zich op een onafhankelijke en onpartijdige beoordeling en begeleiding van de ontwikkeling, veiligheid, risico’s, targets en resultaten van uw online activiteiten.

Deze dienst is van groot belang omdat u als ondernemer immers wilt weten of uw investering in online activiteiten juist is (geweest). Maar u kunt moeilijk vergelijken en de meeste gegevens waarover u beschikt worden u aangereikt door partijen die hier zelf belangen in hebben.

Online Accountability is een middel dat gebruikt wordt voor het in kaart brengen van de genomen verantwoordelijkheid, de betrouwbaarheid, de kracht, de investering, de kwaliteit, de redemptie en andere termen die geassocieerd worden met het verwachtingspatroon van online projecten.

Als onderdeel van het governance model van veel organisaties neemt Online Accountability een centrale plaats in, in de discussie over problemen rond online projecten. Een werkgebied waartoe de ontwikkeling van websites, online media inkoop, Google AdWords campagnes en andere aspecten van dit type project worden gerekend.

Proactieve advisering en interventie

Bij de advisering van Online Marketing projecten richten wij ons op het zo optimaal mogelijk tot stand laten komen van de online middelen. We helpen met het realistisch vaststellen van de te verwachten targets, we meten objectief en onafhankelijk de daadwerkelijk behaalde resultaten en we onderzoeken of de media inkoop voorstellen wel marktconform zijn.

Naast al deze zaken houden we ons natuurlijk ook bezig met de projectleiding, of door deze taak zelf op ons te nemen, of door u te ondersteunen dit zo goed mogelijk te doen.

We benchmarken voorstellen en beoordelen met u of de aangeboden offertes voor u wel interessant genoeg zijn. Daarnaast kennen we de markt goed, weten we wat u mag verwachten en van wie. We onderhandelen voor veel van onze klanten met aanbieders over de exacte inhoud en de budgetten die zij vragen voor hun werkzaamheden.

Relatie met de aanbieder

Wat niet iedereen zich altijd even goed realiseert, is dat aanbieders, uw leveranciers, vaak ook gebaat kunnen zijn met een objectieve en onafhankelijke consultant die als intermediair op kan treden. Zij lopen er vaak tegen aan dat ze werken voor klanten die hun vakgebied niet goed kennen. En dan kan het moeilijk zijn om bepaalde beslissingen te laten nemen of zaken uit te leggen.

De Online Accountability Consultants van Panthera worden door marketeers en brandmanagers beschouwd als hun rechterhand. De marketeer houdt zich bezig met de marketing aspecten van het project, de consultant met het tot stand laten komen van de online middelen die dat moeten ondersteunen.

Het Internet Framework

Panthera biedt al meer dan 10 jaar Online Accountability consultancy aan. Bij de start werd dit vooral voor top-100 bedrijven gedaan, maar meer en meer heeft Online Accountability nu ook haar weg gevonden in het MKB dat Online Marketing serieus heeft genomen.

Voor het begeleiden van Online Marketing projecten hebben wij het zogenaamde Internet Framework opgesteld. Deze werkwijze helpt ons om op gestructureerde wijze alle facetten van een Online Marketing project te doorlopen waarbij geen enkele belangrijke stap wordt over geslagen of aan het toeval wordt over gelaten.

“Panthera verzorgt onze Online Accountability door heel Europa heen. Dit doet ze al jaren met veel succes voor ons. In het begin van onze samenwerking berekende we als Purchase jaarlijks wat dit kostte, maar we kwamen tot de conclusie dat we, door de inzet van de Panthera consultants, enkele tonnen per jaar bespaarden op onze Online Marketing projecten. En dan namen we nog niet mee welke effecten de inzet van Panthera had gehad op de verhoging van de kwaliteit van de projecten.”

“Marketeers volgen elkaar snel op, binnen onze organisatie. Ik denk dat de Panthera concultants daardoor de meest stabiele factor zijn geworden als het gaat om onze Online Marketing projecten, die we veelvuldig uitvoeren. Er gaat geen Online Marketing project van start zonder dat zij daarbij betrokken zijn.”

“Wij hebben ontdekt dat er meer bij internet acties komt kijken dan dat we hadden aangenomen. Wil je compliant zijn, dan moet je niet alleen mooie dingen willen maken, maar ook de wetgeving in de gaten houden. Dat was niet zo ons ding. Daarnaast waren we te vaak bezig het wiel opnieuw uit te vinden. Panthera heeft dat al voor ons gedaan en daar maken we daarom graag gebruik van.”